Väkivaltaisesta kodista selvinnyt nainen ei voi uskoa historian toistatavan itseään tavattuaan komean bostonilaisen neurokirurgin.
Väkivaltaisesta kodista selvinnyt nainen (Blake Lively) ei voi uskoa historian toistatavan itseään tavattuaan komean bostonilaisen neurokirurgin. Harlekiini-romanssi ei jätä sijaa vastaanpyristelylle, mutta onneksi väkivaltainen tilanne niin tekee. Lopulta ratkaisuja on onneksi yksi kuten elokuvan nimikin vihjaa.
Epätavanomaisia uomia etsivä draama äyskäröi vakain vedoin kliseiden lomassa. Allas on täynnä tavanomaisia kliseitä, mutta jotenkin ihmeen kaupalla elokuva löytää hyvän keskikaistan ongelman kieltämisen ja sillä retostelun väliltä. Livelyn vastahakoisuus roolissaan tuntuu aluksi jopa alinäyttelemiseltä, mutta tämä on lopulta naisen taustatarina ja myös tämän tarinan päätepiste huomioiden ainoastaan hallittu ja uskottava valinta.
Paikoin vain vaappuen uskottava elokuva löytää lopulta hämmästyttävän elämänmyöteisen otteen vaikeaan aiheeseensa. Romanttinen komedia tämä ei missään nimessä ole vaikka elokuvan mainoskampanja mitä sanoisi, mutta toista elokuvaa ei kieltämättä tule mieleen missä näin kirpeä sanoma olisi paketoitu näin kauniisti. Tässä elokuvalla on vimmattu tarve sanoa sanottavansa, mutta se ei tunnu kerronnan kireytenä vaan jonkinlaisena transendenssina ja ennaltamäärättynä vahvuutena läpi koettelemusten.
Elokuva perustuu Colleen Hooverin romaaniin (2016).
Upea kuva on vakaa, luonnollinen ja jokaista piirtoa myöten mahdottoman kaunis. Boston kylpee vuodenajasta riippumatta meikkimainoksen valoissa, eikä Tikkurila, Ikea, Maybelline ja ChatGPT olisi kyenneet tasapainoisempaan satumaisemaan. Kaikki tämä on mainio vastakohta tarinalle, joka sukeltaa rivien välissä syvälle perheväkivallan ikeeseen.
Rauhallinen ääniraita leikkaa aina pois väkivallasta, mutta luo vähin elein muutoin uskottavan miljöön. Kauniisti liplattavaa musiikkiraitaa myöten puhtoiseksi puunattu ääniraita on jatkuvasti vaarassa kangistua Hallmark-saippuaksi, mutta pitää lopulta komeasti pintansa.