Vankilasta vapautunut John Link on ehdonalaisseurannassa, rikollisuran pitäisi pysyä takana.
Vankilasta vapautunut John Link (Mel Gibson) on ehdonalaisseurannassa, rikollisuran pitäisi pysyä takana. Kasvoille ahavoituneet piirtymät kertovat menneistä, alkoholin täyttämistä ajanjaksoista, sittemmin korkki on pysynyt kiinni. Asuntovaunukylä autiomaan keskellä ei tarjoa virikkeitä, uudet ystävyyssuhteet avittavat arjen rakentamisessa. Tatuointibisnes tuo tarvittavan elannon, lähipiirin asukit ovat leimoille altista sakkia.
Asuntovaunun seinällä sekä miehen maalatuissa käsivarsissa esitetään vuosia sitten kadonneen tyttären, Lydian (Erin Moriarty) kasvokuvia. Lydia tosin ei ole kadonnut. On hänen vuoronsa touhuta hämärähommissa.
Väkivaltaisen talonvaltauksen päätteeksi Lydia joutuu todistamaan luotettavuutensa operaation ryhmänjohtajalle. Homma ei mene ihan putkeen. Mimmin tiedot ja teot oikeuttaisivat välittömään likvidointiin, perässä ravaa vaarallinen kartelli. Suurimmassa hädässä soitetaan isille, kyllä isi osaa.
Ajojahti lähentää isä-tytär-suhdetta. Alkoholin ja väkivallan kierre sukupolvelta toiselle on jopa turhan näyttävästi esillä. Gibsonin ja Moriartyn synergia toimii moitteitta. Mel Gibson hallitsee karskin kaverin murinan, toimintasankarina vauhti on juuri ikäryhmän uskottavuuden rajoissa. Henkilökohtaiset selkkaukset saattavat parhaimmillaan ajaa entisen kassamagneetin mielenkiintoisempien roolien pariin.
70-lukulaisen b-eksploitaatioelokuvan tunnelma on vahvasti läsnä, ei vähiten Michael Parksin, Ebayssä militariakrääsää kauppaavan, epäluottamusta herättävän natsievankelistan johdosta. William H. Macyn riemukas näyttäytyminen pitää huumoriarvoa yllä.
Espoo Cine esitti sopivasti väkivaltaisen elokuvan juhlillaan syksyllä 2016. Teatteri- tai DVD-julkaisusta ei vielä ole varmuutta. (VA)