Kuin raivo härkä kertoo paljon miehen sisällä palavasta väkivallasta, jota ei voi enää tukahduttaa sillä tavoin kuin luoja sen tarkoitti.
Kuin raivo härkä kertoo paljon miehen sisällä palavasta väkivallasta, jota ei voi enää tukahduttaa sillä tavoin kuin luoja sen tarkoitti. Aggressiota tutkittaessa pitää palata tämän jälkeen aina alkuihmisen aikoihin.
Yksi ratkaisu on nyrkkeilykehä. Jake La Mottalle sekään ei riittänyt. Parasta Scorsesea, parasta De Niroa.
Kuin raivo härkä oli 1980-luvun alun ainoa elokuva, joka oli suorastaan pakko mennä katsomaan elokuvateatterissa, vaikka viikonloppuna olisi voinut tehdä muutakin mukavaa Muistaakseni kävin katsomassa tämän juuri taideteollisen elokuvaajalinjalle hakevan Jouko Seppälän kanssa Kiistolan teatterissa. Futista OTP:n edustusjoukkueessa pelaavat kaverini olisivat varmaankin sanoneet, että "hitto, tämähän on mustavalkoinen..."
Ultimate Edition merkitsi TOP100-elokuvalle teknisesti suurta edistysaskelta, sillä vanha Egmontin versio oli ei-anamorfinen ja DS. Elokuva kuvattiin rakeiseksi herkälle filmille. Lyönnit tömähtivät liiankin totuudenmukaisesti jo aiemmin saati nyt DTS:nä. Tämä ei ole mitään Rockyn leikkinyrkkeilyä.
Kahdella levyllä. Ekstroissa kolme kommenttiraitaa, 16-sivuinen triviavihko, viisi kehystyskelpoista valokuvaa, 25+14+30+15+26+4 min. dokumentit suomitekstein, 1 min. uutiskuvaa Jake LaMottasta, kooste Jaken vitsejä (12 min.) ja traileri. (PS)