Rakkautta on monenlaista.
Rakkautta on monenlaista. Owen (Adrian Grenier) armastaa tyttöystäväänsä lähes yhtä paljon kuin viinapulloa. Isabel (Angela Trimbur) on yrittänyt ylläpitää suhdetta äijän ryyppyongelmista huolimatta. Suhde ei tosin juuri palkitse, varsinkaan seksuaalisessa mielessä. Makuuosastolla Owen saa luvan hoitaa touhunsa mahdollisimman nopeasti.
Makuuosastolla onnistaakin sitten isosti. Juuri kun kolmivuotinen suhde on saapumassa päätökseensä, paljastaa Isabel olevansa raskaana. Jotta yhteinen elämä voisi jatkua, vaaditaan Owenilta muutamien ehtojen täyttämistä. Ehdoista ongelmallisimmaksi muodostuu yhteyden solmiminen Owenin lähisukulaisiin. Pojan ja suvun välillä on tulenarkuutta, tikkuja hampaankoloissa.
Ohjaaja-käsikirjoittaja Richard Bates Jr. synnyttää äkkiväärää maagista realismia. Dialogi on nokkelaa, räikeää ja rohkeaa, kuin Gilmoren tytöt helvetistä. Lähtöjään epäsopuisa parivaljakko valloittaa sydämet pian alkuhämmästyksen kaikottua. Äärimmilleen kärjistetyt henkilöhahmot toimivat keskenään, hahmoverkoston ollessa suppea.
Äkkiväärien sukulaisuus- ja rakkaussuhteiden kuvaajana Trash Fire onnistuu alkupuoliskollaan. Sen sijaan taustalla vellova tietoisuus sukupolvien ylitse kestäneestä väkivallan kierteestä, viehtymyksestä sytytysnesteiden maailmaan, jää kellumaan selittämättömänä ilmaan. Muuntautuminen puolessatoista tunnissa mustasta älykkökomediasta talojännäriksi ei onnistu mutkitta. Fionnella Flanagan isoäitinä yhdistää puoliskoja parhaansa mukaan.
Omituinen indie-elokuva esitetään Night Visions -juhlilla marraskuussa 2016. (VA)