Sarjakuvista ei yleensä tule hyviä elokuvia, se on jo melko aukottomasti todistettu, mutta miksei Hollywoodissa uskalleta enää tehdä oikeasti tiukan synkkiä toimintaelokuvia?
Sarjakuvista ei yleensä tule hyviä elokuvia, se on jo melko aukottomasti todistettu, mutta miksei Hollywoodissa uskalleta enää tehdä oikeasti tiukan synkkiä toimintaelokuvia? Tämä pohjattoman ponneton, läpeensä teennäinen ja keinotekoisen synkistelevä toimintapätkä perheensä menettäneestä kostonenkelistä latistuu kliseeksi jo ennen kuin sankarin traumoja päästään luomaan.
Jos taustalla oleva sarjakuvakaan ei ollut lajinsa merkkipaalu, oli se kuitenkin monin verroin viihdyttävämpi ja jopa uskottavampi teos. Nyt viimeistään venäläisen ammattitappajan ilmestyttyä on selvää, että alkuperäisen henki on tekijöiltä ollut pahemman kerran hukassa. Kylmän mutkaton ja periksi antamaton kostokertomus on muuttunut friikkisirkukseksi, jossa lapsille opetetaan, että suruun pitää juoda viskiä ja jääkaapinovi sekä vessanpönttö ovat soveliaita lyömäaseita. Kuka oikein on edes päättänyt, että megalomaanisen yliampuva väkivalta on hyväksyttävämpää kuin fysiikan lakeja noudattava väkivalta, jossa huitaisu sattuu ja luoteihin kuolee?
Erinomainen, miellyttävän tarkka kuva, joka säilyttää yksityiskohtaisuutensa ja elävän väritoistonsa niin varastohallin pimeydessä kuin Puerto Ricon valkoisilla hiekkarannoilla. Pieniä printtivikoja esiintyy tasaisesti, muttei millään muotoa häiriöksi asti. Vain tökeröt stuntit katkeilevine aitoineen ja photoshopattuine suuliekkeineen pistävät ikävästi silmään. Masentavan surkeaa musiikkiraitaa, ja bassokorostimen läpi ajettua päähenkilön dialogia lukuun ottamatta ääniraita toimii kohtuullisesti. Mistään erityisen jäsentyneestä tilakuvasta ei voida puhua. Viimeinen niitti arkkuun on huomata, että elokuvan tunnussävelmä on sekin raiskattu The Rock -elokuvan alkuteemasta. Ekstroissa ohjaajan keskiverto kommenttiraita, poistettuja kohtauksia kommentein (3 min.), making of (30 min.), stunttidokumentti (28 min.) ja karsea Drowning Poolin musavideo. (IJ)